نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

۱۰۰ میلیارد تومان تا تکمیل باغ موزه دفاع مقدس | برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های استانی دفاع مقدس از ۳۱ شهریور در مشهد

  • کد خبر: ۴۳۶۹۷
  • ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
  • ۱
۱۰۰ میلیارد تومان تا تکمیل باغ موزه دفاع مقدس | برگزاری نمایشگاه دستاورد‌های استانی دفاع مقدس از ۳۱ شهریور در مشهد
نمایشگاه دستاورد‌های استانی دفاع مقدس از فردا ۳۱ شهریور به مدت یک هفته در مشهد میزبان علاقه‌مندان است.
بنیامین یوسف‌زاده | شهرآرانیوز؛ حال و هوای هفته دفاع مقدس امسال، مثل خیلی از مراسم ۷ ماه گذشته، با سال‌های قبل متفاوت است. محدودیت‌های ناشی از شیوع کرونا دست همه را برای برپایی آیین‌های ملی و مذهبی، آن گونه که سال‌های پیش برگزار می‌شد، بسته است و خیلی از برنامه ها، مثل ویژه برنامه‌های متعدد برای هفته دفاع مقدس نیز باید متفاوت با سنوات قبل برگزار شود. هرچند شیوع این بیماری محفل رژه‌های خاطره انگیز نیرو‌های مسلح را که یادآوری کننده دلاورمردی‌های رزمندگان اسلام در سال‌های جبهه و جنگ است تعطیل کرده، اما هفته دفاع مقدس امسال به واسطه دیدار تصویری رهبر معظم انقلاب با یادگاران و رزمندگان ۸ سال جنگ تحمیلی رنگ وبویی دیگر به خود گرفته است.
 
قرار است خانواده بزرگ ایثارگران و شهدای کشور و به تبع آن خراسان رضوی و شهر مشهد پای صحبت‌های مقام معظم رهبری بنشینند و بیانات معظم له را چراغ راه آینده خود کنند. در کنار این رخداد مهم، چند برنامه دفاع مقدسی دیگر هم طی این هفته در مشهد برگزار خواهد شد که برپایی نمایشگاه دستاورد‌های استانی دفاع مقدس و مقاومت از مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌آید.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز دیروز در نشستی خبری در محل نمایشگاه بین المللی مشهد، مدیران برگزار کننده این رخداد را به همراه خود آورد تا به سؤالات خبرنگاران درباره کم وکیف برپایی این نمایشگاه پاسخ دهد.

حضور ۴۳ دستگاه اجرایی با دستاورد‌های دفاع مقدس

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده در تشریح جزئیات نمایشگاه دفاع مقدس امسال گفت: ۴۳ دستگاه اجرایی و نظامی در بیش از ۳۹۵ غرفه ۱۲ مترمربعی، در فضایی مسقف به مساحت ۴۷۰۰ مترمربع و زیربنای ۱۰ هزار مترمربع ابتکارات و دستاورد‌های خود را در معرض نمایش قرار خواهند داد.
وی با بیان اینکه بیشتر غرفه‌های نمایشگاه آماده شده است و بقیه نیز در روز یکشنبه (امروز) آماده خواهد شد، افزود: همچنین حدود ۱۰ هزار مترمربع فضای نمایش تجهیزات، جنگ افزار‌ها و امکانات دفاعی در محوطه باز نمایشگاه برای بازدید مردم تدارک دیده شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ادامه داد: از مجموع غرفه‌های موجود، مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با ۹۶ غرفه، نیروی انتظامی با ۶۷ غرفه، ارتش جمهوری اسلامی با ۶۲ غرفه، اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با ۲۲ غرفه و جبهه مقاومت اسلامی با ۱۵ غرفه بیشترین غرفه‌ها را در این نمایشگاه به خود اختصاص داده اند.

وی بیان کرد: همچنین مجموعه‌هایی همچون دبیرخانه کنگره بزرگداشت ۱۸ هزار شهید خراسان رضوی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، نمایندگی وزارت دفاع، مرزبانی، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت رتبه‌های بعدی حضور را در این نمایشگاه از آن خود کرده اند.
یوسفعلی زاده اظهار کرد: طی ۷ روز برگزاری نمایشگاه از ۳۱ شهریور تا ششم مهرماه ۸ برنامه جنبی در سالن عطار و دیگر بخش‌های نمایشگاه توسط ارتش، سپاه و دیگرنهاد‌ها برگزار می‌شود که به جز ویژه برنامه «شکستن حصر آبادان» که توسط ارتش در نوبت صبح برگزار می‌شود بقیه ویژه برنامه‌های نمایشگاه در ساعات عصرگاهی به اجرا در می‌آیند.

وی گفت: صبح روز افتتاحیه نمایشگاه هم زمان با سراسر کشور ارتباط تصویری با رهبر معظم انقلاب انجام خواهد شد و از سوی دیگر از پیش کسوتان و خانواده معظم شهدای استان قدردانی می‌شود.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با تأکید بر این مطلب که تمام تلاش ما این است که نمایشگاه را به خانه‌ها ببریم، افزود: منعی برای حضور نداریم، اما به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه می‌کنیم مردم از قاب تلویزیون برنامه‌های نمایشگاه را مشاهده کنند.

وی با اشاره به اینکه قرار است از یک میلیون پیش کسوت ایثارگر و جهادگر در کشور قدردانی شود که حدودا ۱۰۴ هزار نفر از آن‌ها متعلق به خراسان رضوی هستند، بیان کرد: این مراسم به صورت ویدئوکنفرانس در سراسر استان و در سازمان‌های مختلف و مصلا‌های نماز جمعه برگزار می‌شود.

یوسفعلی زاده با بیان اینکه برای برپایی نمایشگاه هیچ محدودیتی در زیرساخت و تولید محتوا نداشتیم و هیچ دستگاهی را برای برپایی غرفه الزام نکرده ایم، افزود: این نمایشگاه دارای یک بودجه تخصصی و محتوایی مربوط به دستگاه‌های حاضر و یک بودجه زیرساختی و عمومی است که به طور متمرکز این زیرساخت‌ها با مساعدت شهردار مشهد توسط نمایشگاه بین المللی تأمین می‌شود و هیچ یک از دستگاه‌های مجری برای ایجاد زیرساخت هزینه نکرده اند.

قدردانی از حمایت‌های شورا و شهرداری مشهد

وی همچنین درباره باغ موزه دفاع مقدس مشهد گفت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس از تیرماه امسال پس از یک دوره وقفه چندساله از سرگرفته شد و اکنون به طور متوسط ماهانه ۱۵ میلیارد ریال در این مجموعه هزینه می‌شود. درهمین راستا نخستین ساختمان مرکز فرهنگی موزه که ۳ ماه قبل تکمیل شده است روز دوم مهرماه طی مراسمی رسمی و هم زمان با ۹ استان به دست ریاست مجلس افتتاح خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گفت: هم اکنون ساختمان مرکز اسناد و کتابخانه تخصصی دفاع مقدس با ۳۰۰۰ متر مربع بنا آماده افتتاح است و این مجموعه دارای ویژگی مهمی برای پژوهشگران و محققان دفاع مقدس خواهد شد که می‌توانند از این طریق به اسناد و مواد پژوهشی مرتبط با جنگ دسترسی داشته باشند.
وی افزود: ۲ پروژه دیگر، شامل ساختمان جبهه مقاومت به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و ساختمان موتورخانه تا پایان سال تکمیل می‌شود و سامانه سرمایشی و گرمایشی نیز به بهره بردای خواهد رسید.

۱۰۰ میلیارد تومان تا تکمیل باغ موزه

وی ضمن قدردانی از مساعدت‌های شهرداری و شورای شهر مشهد در راستای احداث باغ موزه دفاع مقدس استان ادامه داد: این شورا زمینه تخصیص ۴۰۰ میلیارد ریال بودجه برای از سرگیری عملیات ساخت این باغ موزه را فراهم کرده است و البته اتمام ساخت این مرکز فرهنگی در مشهد ۱۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد تا روند عملیات ساختمانی متوقف نشود.

حضور پررنگ مدیریت شهری در نمایشگاه چهلم

فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهدای شهرداری مشهد نیز در حاشیه این نشست در گفتگو با شهرآرا درباره حضور و حمایت‌های مدیریت شهری از این نمایشگاه گفت: شهرداری مشهد همانند تمامی برنامه‌های ارزشی و حوزه دفاع مقدس، امسال نیز پای کار آمده و با موافقت شهردار، مسئولیت کمیته پیشتیبانی و اجرایی این آوردگاه فرهنگی را بر عهده گرفته است.

حسین حسامی افزود: درهمین راستا باوجود پشتیبانی‌های کلی در بسترسازی برای حضور مجموعه‌های مختلف، غرفه‌ای صدمتری نیز برای مدیریت شهری، اعم از شهرداری، شورای اسلامی شهر و پایگاه مقاومت بسیج شهدای شهرداری، در این نمایشگاه تدارک دیده شده است.
وی با اشاره به بررسی سیر تاریخی از دفاع مقدس تا دفاع سلامت در این غرفه ادامه داد: با حضور شورای اداری شهرداری مشهد، میز خدمت این مجموعه نیز هرروز در غرفه مدیریت شهری برپا می‌شود که به صورت برخط نیز در دسترس همشهریان خواهد بود.

بازدید مجازی از نمایشگاه

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی مشهد نیز در این نشست با بیان اینکه برپایی نمایشگاه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا صورت می‌گیرد، گفت: تأمین تونل ضدعفونی و وسایل ضدعفونی کننده دست‌ها در محل ورودی‌ها به تعداد ۱۵ عدد و کنترل تردد جمعیت در سالن‌ها و ایجاد تهویه مناسب در سالن نمایشگاه از مواردی است که مورد توجه جدی دست اندرکاران نمایشگاه قرار دارد. سعید سیفی ضمن توصیه به مردم برای استفاده از فضای مجازی در بازدید از نمایشگاه افزود: علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی v.expo.ir به صورت مجازی از روز دوم نظاره گر غرفه‌ها باشند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد ماهان برند
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۸
0
0
نمایشگاه پلیس در مشهد خیلی کم است
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->